نحوه مراقبت و نگهداری از کفش عروس

 

نحوه مراقبت و نگهداری از کفش عروس| عروس سرا فلورا

 

نحوه مراقبت از کفش عروس :


نگهداری و مراقبت از کفش عروس بستگی به نوع و جنس کفش و متریال استفاده شده روی کفش یا صندل شما دارد. بنا بر این اول انواع کفش عروس رو نام میبریم و سپس به نحوه مراقبت و نگهداری آنها اشاره میکنیم:

 



۱- کفش ساده چرمی (چرم مصنوعی)
امروزه بیشتر کفش ها از چرم مصنوعی یا چرم صنعتی ساخته میشود. بعلت قیمت به صرفه تر، استفاده راحت تر، آسیب نرساندن به حیوانات و گاها طول عمر بیشتر اکثرا از چرم مصنوعی به جای چرم طبیعی استفاده میشود.
مواردی که برای نگهداری از کفش های ساده چرم مصنوعی باید رعایت شود:
- حفظ و نگهداری از برخورد با اجسام تیز و برنده.
- ماندن زیر آفتاب شدید به مرور باعث پوسته پوسته شدن رویه کفش میشود.
- ماندن طولانی مدت در جای خیلی مرطوب یا در جایی که آب جمع میشود باعث خراب شدن کفش  میشه.
- اگر قصد نگهداری کفش به مدت طولانی در کمد دارید، سطح آن را کمی چرب کنید و در پلاستیک ضخیم قرار بدید.
- از خواباندن پشت کفش جدا پرهیز کنید، این کار باعث شکستن قسمت پشتی کفش میشه و جای ترک هاش روی کفش میمونه.
- کفش های سفید رو در جای نمناک قرار ندهید، حتی برای مدت کوتاه. چون ممکنه زرد بشه و رنگش از سفیدی خارج بشه. (یکی از علت های زرد شدن کفش های سفید همین مورده)
- از پوشیدن کفش های مخصوص سالن، در خیابان و روی آسفالت تا حد ممکن خودداری کنید. سطح زبر و خشن آسفالت به کفش های حساس مخصوص سالن صدمه وارد میکنه.



۲- کفش ساده پارچه ای :
معمولا کفش های اسپرت جنس رویه آن ها از پارچه کتان یا پارچه های مشابه هست. نگهداری از این گونه کفش ها تقریبا شبیه مورد ۱ هست، با کمی تفاوت.
کفش های پارچه ای معمولا دوام بالاتری نسبت به کفش های چرمی دارن. مثلا آفتاب، آب و رطوبت
خیلی صدمه جدی نمیتونه به این کفش ها بزنه. حتی بعضا قابل شستشو هستن. تنها ضعف این گونه کفش ها این هست که تمیز کردنشون کمی سخت تره و حتی زود تر از کفش های چرمی کثیف میشن.
در نگهداری از کفش های کتانی فقط باید مراقب باشید که با اجسام تیز برخورد نداشته باشند، چون براحتی میتونه اونها رو نخ کش و زخمی کنه.



۳- کفش دانتل و تور و مروارید :
برای نگهداری از کفش هایی که با دانتل و تور و مروارید و ساتن و پارچه و ... تزئین شدن، موارد زیر رو رعایت کنید.
- اولین نکته در نگهداری از کفش عروس این است که باید بدونیم با این کفش قرار نیست مثل کفش های دیگه بدویم، بپریم، در مسیرهای صعب العبور قدم بذاریم و بهش فشار زیادی بیاریم.
چون جدا از این که میتونه باعث خراب شدن کفشتون بشه، حتی یک کثیفی یا لکه کوچیک هم روی یک کفش سفید عروس به شدت به چشم میاد و از عیار اون کم میکنه.
پس هنگام استفاده از کفش عروس، آرام و با احتیاط
قدم بردارید که کفشتون نه خراب بشه، و نه ‌کثیف!
-نکته بعدی اینکه آب معمولا قاتل این جور کفش های تزئین شده با دانتل و تور هستن. آب باعث باز شدن چسب کفشها، زرد شدن و بهم ریختن تزئینات کفشتون میشه. پس سعی کنید اگر برای فیبمبرداری لب دریا میرید، کفشتونو داخل آب نبرید!
- اگر این جور کفش ها کثیف شدن و قصد تمیز کردنش رو داشتید بهتون میگم چیکار بکنید:
اگر دانتل یا تور روی کفشتون خاکی یا گلی شد، یا دوده گرفت و زمین افتاد و کثیف شد با یه مسواک که با تاید کفی شده، آروم آروم روی محل کثیفی بکشید و ادامه بدید تا لکه از بین بره. ققط حواستون باشه خیلی اونو خیس نکنید که جای لکه جدیدی روی کفشتون بمونه.



۴- کفش سنگدوزی شده یا نگین کاری:
در مورد مراقبت کردن از کفش هایی که با سنگ و نگین تزئین شدن، با کریستال یا متریال شفاف تزئین شدن، چه دوخته شده باشن و چه روی کفش چسبانده شده باشن، موارد زیر رو رعایت کنید:
- اول از همه مثل مورد قبلی نحوه راه رفتن با این کفش ها، نحوه حمل و نقل و جابجایی مهم ترین نقش رو در نگهداری از کفش های نگینی داره.
چون هر چقدر هم که پایه ی سنگ ها و نگین ها محکم به کفش چسبانده شده باشه، ضربه و فشار شدید میتونه پایه های سنگ ها رو خم کنه و از جا درشون بیاره، حتی باعث شکستن سنگ ها و شیشه ها بشه.
- در مورد این گونه از کفش ها معمولا آب نمیتونه آسیبی به سنگ ها برسونه و اونا رو از کفش جدا کنه، ولی ماندن در جای خیلی گرم تابش شدید آفتاب میتونه آسیب رسان باشه.
- اگر سنگ های روی کفش کثیف و کدر شد، اگر خاک گرفت یا به هر دلیلی شفافیت و درخشش خودش رو از دست داد، میتونید با یک دستمال نخی و کمی مایع ظرف شویی‌ یا رایت نگین ها رو مثل روز اول براق و درخشان کنید.

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش